Velkommen til bloggen min :)
Her kan du lese om litt forskjellig; mitt liv som travel 3 barnsmor, trening og kosthold, interiør osv...
Koselig om du legger igjen en kommentar ;)

onsdag 9. februar 2011

Min uke; trening og mat

Mitt fokus nå er vektnedgang, så treningen består mest i intervalltrening samt at jeg har noen økter med styrketrening i tillegg. Må ærlig innrømme at jeg liker styrketreninga best, så putter på litt vektløfting etter intervalløktene også :) Men sånn i hovedsak så ser ei vanlig uke sånn ut:
Mandag: intervalltrening på tredemølle 30 min
Onsdag: styrketrening (øvelser som Ida har satt opp til meg)
Fredag: 20 min på tredemølla + tabata etterpå (20 sek av høyintensitets trening, for så å hvile i 10 sek. Repeteres i 8 runder, dvs. totalt 4 min.), tar dype knebøy og armhevinger
Lørdag: intervalltrening 30 min
Søndag: familiedag, så da tar vi oss en skitur/sparktur/aking etc.

Passer det ikke inn med dagene pga møter og div. så bytter jeg bare. Setter meg som regel ned på søndager og plotter inn øktene for uka som kommer, det er veldig greit for da vet man hva man har å gjøre den uken. Har man ikke bestemt at man skal gjøre det da og da, er det veldig lett å bare hoppe over det. Har gjort det et par ganger, da har jeg plutselig et vanvittig kjør på slutten av uken for at jeg skal klare i hvertfall 4 økter. Så det er helt klart best å "posjonere" det ut på hele uka :)

Når det kommer til mat, setter vi oss alltid ned og bestemmer hele uka da også, så handler vi bare én gang. Det sparer vi oss kjempemasse på, både tid, energi og ikke minst penger!! Det er utrolig hvor mye ekstra man tar med i handlekurven hvis man er innom butikken ofte. Handleturen tar jeg som regel på onsdager da jeg har fri, men i dag sender jeg mannen innom butikk etter jobb ;) Han drar til England i morgen på trenertur, så da får han gjøre nytta si i dag ;) (Han er veldig flink til å hjelpe til ellers også, altså)
I dag tenkte jeg å prøve meg på hjemmelaget moussaka, fant ei oppskrift på www.kriweb.no som så kjempegod ut. Anbefaler dere å ta en titt innom den siden, hun legger jevnlig ut kjempemasse fine oppskrifter på både middager og bakst. Hun har til og med laget eget oppskriftshefte, så jeg kommer til å bestille den etterhvert. I morgen blir det salatgrateng, også funnet på den bloggen, det blir veldig spennende!!

                                                                       (bilde hentet fra www.kriweb.no)

Har forresten søkt på skole i dag!! Det ble førskolelærerutdanning deltid, samlingsbasert, på Dronning Maud i Trondheim. Er helt avhengig av å jobbe utenom, dette studiet så kjempebra ut i forhold til det. Så da får man bare krysse fingrene for at jeg kommer inn :)

Have a nice day :)

1 kommentar:

  1. Så fin blogg :)
    Du er så flink som klarer å få til så mange ting på en gang! Beundrer deg virkelig!
    Klem fra Mocka :)

    SvarSlett